CARP ZWOLLE Thailand reis 2015

Februari 2015, de maand waar de meeste karper vissers naar uit kijken. De maand waarin CARP ZWOLLE plaats vindt. Ook dit jaar hebben we besloten om de IJshallen te bezoeken maar er was twijfel of we wel of niet een E-ticket moesten nemen. Uiteindelijk hebben we toch besloten om via internet een ticket te nemen om de lange wachtrijen te mijden.

Zaterdag 7 februari is aangebroken de dag dat ik met mijn vismaat had besloten om naar CARP ZWOLLE te gaan. We hadden besloten vroeg weg te gaan. De dag ervoor ben ik vroeg naar bed gegaan zodat ik s’ochtends op tijd buiten zou staan. Op het moment dat ik buiten stond te wachten op mijn mijn maat krijg ik een WhatsApp bericht. “Hey maat, ben er met 15 min”. Dus ik app terug “is prima zie je zo”, waarna ik mijn mail box open op me telefoon. Daar had ik wel even tijd voor. Tot mijn verbazing zag ik een e-mailtje van CARP ZWOLLE. Op dat moment ga je toch van alles denken. Zou het waar wezen? Ben ik de gelukkige winnaar? Of is het gewoon reclame waar je een jaar lid van moet worden en alleen maar e-mailtjes van ontvangt?

Gillhamfishing-1
Ik was de gelukkige

Inmiddels is mijn maat gearriveerd en vraag ik hem heb hij ook een mailtje heeft gehad van CARP ZWOLLE? “Nee” was zijn antwoord. “Laat eens lezen dan”. Ik laat hem het mailtje lezen en hij antwoord, “gast’ dat is de oprichter van CARP ZWOLLE, Mick Paine”. Ik bedenk me geen moment en bel meteen het 06 nummer dat stond vermeld in de mail. In gesprek pfff…. Het begint nu toch echt wel een beetje spannend te worden! Ik zal toch niet echt gewonnen hebben?

Na 3 keer bellen neemt Mick Paine op met het dat ik als gelukkig winnaar uit de computer ben gerold. Daarna volgt er een heel gezellige reis na Zwolle. Eenmaal aangekomen in Zwolle worden we ontvangen door Mick om het één en ander te bespreken. We lopen naar de stand van Gilhams Fishing resort om kennis te maken met de eigenaar Stuart.  Bij zijn stand wordt ook de waarde cheque overhandigd en worden de foto’s gemaakt.

Gillhamfishing-13
Het resort

Na alles geregeld te hebben en een paar datums te hebben opgeschreven voor onze trip hebben we nog een mooie dag op de beurs gehad. Aan het einde van de dag gingen we met diverse spulletjes en aas terug na huis. Vanaf nu moesten we alles verder regelen en het tot ons door te laten dringen dat het echt waar is. We gaan de droomreis maken! Dan zijn opeens 4 maanden zo voorbij. We vertrekken op 11 juni t/m 19 juni richting Thailand om wat monsters te vangen.

Dag 1: 11-06

Om 08.00 vertrekken we richting Schiphol. Om 12.00 vertrekt ons vliegtuig richting Thailand. 21 uur Later (om 16.45 uur) kwamen we aan op Krabi (Thailand). Daar werden wij netjes opgepikt door één van Stuart zijn werknemers. Hij reed hij ons naar het resort ongeveer 25 minuten rijden vanaf het vliegveld. Aangekomen op het resort werden wij ontvangen door de dochter van Stuart Becky en later ook door Stuart zelf. Na een drankje en kennismaken werden wij naar ons huisje gebracht door Becky. Eindelijk konden we de joggingbroek wisselen voor een korte broek.

Gillhamfishing-3
De stek, met de graskant

Die dag was er helaas geen tijd meer om te vissen, dus besloten we om even lekker rond te lopen langs het water. Zo konden we de boel goed verkennen en kennis maken met mede vissers en de gidsen. We gaan op tijd naar bed zodat we om 07.00 er vol tegen aan kunnen. De jacht naar onze eerste monsters!

Dag 2:  12-6

07.00 Staan we paraat op onze stekken. Ieder apart maar wel vlak bij elkaar. Het was een warme dag en meteen kwamen de gidsen een praatje maken. Ze vertelde ons waar de goede plekken waren, welk aas enz. Niet veel later liggen hengels er in en blijft het lang erg rustig. Dan krijgt plots mijn maat een mega fluiter! Niet normaal man! Hij vangt zijn eerste vis en niet veel tijd erna krijgt hij weer een volle fluiter en staat dan ruim een uur met zijn hengel te vechten om een mooie Mekong te landen. Bij mij blijft het nog steeds erg rustig, maar dan, klokslag 18.00 …..tuuuuuuuut!!!!! De spoel gaat als een speer. Dan sta je daar, het  zweet breekt me uit en die spoel blijft maar gaan! De gids praat en geint tegen je. ‘Het langste gevecht voor deze vis hier was 10 uur’ zegt hij. Ik denk “shit, nee!!” Ik ben kapot na 1,5 uur! Inmiddels is het donker geworden en land ik de vis. Vanuit het water hoor ik de gidsen zeggen; “focking hell it’s a big one Thierry!” Dan volgen de foto’s van een mooie Mekong van 210 pond. Dit was ook meteen het einde van de visdag. Het was inmiddels al 20.00 geweest.

Gillhamfishing-2
210 pond

Dag 3: 13-6
Een dag waarover ik niet heel veel kan vertellen. Ik heb 3 vissen verspeeld waaronder één door een haak breuk. Ook mijn maat heeft geen vis gevangen die dag.

Dag 4: 14-6

Ik had besloten om een andere stek te proberen. Ik koos voor de zogende ‘graskant stek’. Mijn maat wilde daar ook wel zitten en we besloten we om een dag samen op één stek te vissen. Inmiddels waren de hengels opgetuigd en ingegooid langs de kant waarop ik al snel een aanbeet krijg. Het was mijn linker hengel aan de overkant. Ik was vergeten de pieper aan te zetten dus deze ging niet af. Ook deze vis schoot helaas los… Niet lang daarna gaat ook mijn 2e hengels rechts onder de kant er vandoor en er volgt een gevecht van 15 minuten. Ik land een mooie 50 pond redtail catfish.

Gillhamfishing-15
Een feestmaal!

Daarna ving ik helaas geen vis meer. Mijn maat wist er nog wel een te vangen. Later bleek de stek ook niet echt geschikt te zijn voor 2 personen. Daarom besloot ik weer te gaan verkassen naar een andere stek. Inmiddels hadden de meeste vissers het resort verlaten en had ik een tal aan stek keuze. Ik besloot de volgende dag op stek 10 te gaan zitten aan de andere kant van het water.

Een Rog. Het blijft een gaaf gezicht

Dag 5: 15-6
Half 7 eruit om een mooie wandeling van 10 min te maken. Op na stek 10! Daar aangekomen eerst eens kijken naar het mooie uitzicht over het resort. Met een Spod Rocket probeerde ik de Siamese karpers te lokken. Het was volgens de gidsen een ideale stek voor deze techniek. Zo gezegd, zo gedaan en binnen 15 minuten ging de eerste hengel ervandoor. Ja hoor!! De eerste Siamese karper van 75 pond is een feit.

Gillhamfishing-9
Het uitzicht vanaf stek 10

Binnen 2 uur vistijd had ik het al voor elkaar om 200 pond aan vis te landen. Niet verkeerd, werd mijn verteld door Nick. Hij was mijn gids die dag. Het was volgens hem geen gemakkelijk water en hij vond dat ik goed bezig was. Die dag mocht ik totaal 5 vissen landen en 4 verspelen. 75, 50, 35 pond Siamese karpers en ook nog 12 & 35 pond Asian redtails.

Gillhamfishing-8
Wauw!!

Dag 6: 16-6
Ik had besloten om de rest van de vakantie op stek 10 te blijven. Deze stek gaf mij een goed gevoel en de hoop om veel mooie vissen te vangen. Ook had ik inmiddels vrienden gemaakt. Er was een vis die mij de laatste 4 volle dagen bleef begroeten op de stek.

Gillhamfishing-5
Stek 10 was een verstandige keuze

Zo kwam er toch helaas een einde aan de vakantie trip. Een trip die ik nooit meer zal vergeten. Wat een beleving en wat een vissen! Samen wisten we in totaal  ruim 30 vissen te vangen. We mogen niet klagen en hadden het zeker niet verkeerd gedaan.

Gillhamfishing-12
Het verzorgen van de vis was erg belangrijk

Bij deze willen we daarom Mick Paine, de organisator van CARP ZWOLLE en Stuart, de eigenaar van Gilham’s Fishing Resort hartelijk danken. Ook Becky en alle gidsen op het Resort verdienen een dikke pluim voor alle goede hulp en de gastvrijheid!

Ook wij van CARP ZWOLLE willen Gillham’s Fishing Resorts bedanken voor het beschikbaar stellen van deze fantastische prijs!